Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

За да отговори на европейските изисквания за съвременно обслужване на гражданите на 23 март 2001 г. Община Разград стартира дейността на Фронт офиса. Неговата поява ускорява изграждането на Единна информационна система в общинската администрация. Извървян е продължителен път на миграция на 23 програмни продукта, автоматизиращи дейността по административното обслужване на гражданите. За работа с избраната платформа и единна информационна база се конвертират акумулираните масиви с данни. Събирана и съхранявана от десетилетия върху хартиени регистри информация се прехвърля на електронен носител, като по този начин се спасяват от разпад някои от архивите в хартиен вид. Създадени са 6 универсални и автономни работни места, чрез които се реализира идеята за административно и техническо обслужване на гражданите по схемата Едно гише .

Практика

Водено от стремежа си към ефективно, бързо и качествено обслужване на гражданите общинското ръководство усъвършенства дейността на открития през 2001 г. Фронт офис, като въвежда обслужване по схемата Едно гише . Създадени са шест универсални и автономни работни места, като на всяко едно от тях се приемат и връчват документите за предлаганите в офиса 170 вида общински услуги, касаещи работата на почти всички отдели и дирекции. Електронните образци на всички бланки и формуляри се попълват от информационната система. Гражданите се запознават със съдържанието им и при липса на възражения саморъчно полагат подписа си върху отпечатаните хартиени формуляри. С този акт стартира процесът по извършване на заявената услуга. Преписките по всички заявени от гражданите услуги се придвижват служебно. Регистрираната в информационната система заявка за услуга се нарежда като чакаща за реакция от страна на служителите в съответната дирекция от Бек офиса. В нормативно определения за извършването й срок следват действия по всеки определен казус. След преценка на длъжностното лице, че няма пречки услугата да бъде оказана, същата се извършва. Удовлетворява се електронната заявка за услугата. Подготвят се и се издават необходимите документи, които автоматично получават уникален изходящ номер. Статусът на преписката от чакащ се променя на обработен , с което приключва процесът по извършване на услугата. Резултативните документи се връчват на гражданина във Фронт офиса.

Автоматизирано се попълват и издават всички касови квитанции за платени такси, които заместват традиционните таксови марки и са одобрени от Териториалната данъчна дирекция. Въведен е модул за автоматично издаване на всички банкови платежните нареждания към бюджета и обслужващата банка, касаещи контрагентите на общината.

Технологичното решение е хетерогенна LAN /Локална компютърна мрежа/, използваща средата на операционните системи Windos 2000 Server, Novell Netware и Linux . Изградената Web базирана Интранет информационна система има за основа СУБД / Система за управление на база данни/ Oracle 8i . Интерфейсът за връзка с данните е реализиран чрез ASP (Active server page) екранни форми, които се визуализират с Web браузъра Internet Explorer на работещите станции във Фронт и Бек офисите. Заявките към базата данни са чрез SQL (Structure query language) .


Следваща стъпка в усъвършенстването на административното обслужване е пускането в действие през месец април 2004 г. на Гише на предприемача . То ще оказва съдействие на представителите на бизнеса, като им предоставя информация и ги консултира за различни техни инициативи. Фирмите ще имат възможност да получават информация за местонахождението, начините и средствата за контакт с всички ведомства, имащи отношение към тяхната дейност, както и за условията и откритите процедури за кандидатстване по проекти на ЕС, Световната банка, ФАР и други донорски организации. След изграждането на Регионална информационна система в Разград, която ще свързва всички местни и регионални институции и комунални фирми, представителите на бизнеса ще получават комплексни услуги, касаещи тяхната дейност.

Резултати

Нова организация на съхранение на документи и данни и връзка между тях;
- Отвореност, с възможности за допълване и развитие;

- Оптимизиран процес на предоставяне на услуги;

- Ясени правила и точен регламент и координация между отделите;

- Бърза и ефективна работа в 95% от случаите услугата се извършва преди крайния законовоопределен срок;

- Увеличаване прозрачността в работата на администрацията ;

- Елиминиране на възможни корупционни практики;

- Снижена е ролята на фактора субективност при извършване на услугите;

- Освобождава се време на служителите от Бек офиса за експертна, методологическа и контролна дейност.

Иноватор: Юлиян Данаилов
Дата на публикация: 02 януари 2005
Номинации: 3
Юлиян Данаилов
Началник отдел "Информационни технологии"
Разград - 7200
бул. "Бели Лом" 37 А
Tel:/084/ 618 227
Fax:/084/ 660 090

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]