Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

С промяната на нормативната уредба служителите в служби ЕСГРАОН следва да обработват попълнените и получени трети екземпляри на адресни карти, попълнени в районните управления на полицията. На този етап вече е твърде късно да се установи грешка или неточност в адресната регистрация на гражданина. С времето броят на невалидните адреси нараства. Единственото възможно решение е проверката да се изнесе на мястото на подаване на адресната карта, с цел евентуални грешки да се коригират от нейния подател.
Практика

За целта е сключен договор за съвместна дейност с РДВР, като й е предоставен валидният списък с адреси в Община Варна във вид на електронна база данни. Тя е инсталирана на работни места по районните управления, които поемат адресната регистрация на гражданите. Базата се обновява на всеки две седмици или инцидентно на по-къс период от време при добавяне на нов адрес или премахване на съществуващ.
При регистрация адресните карти се обработват на място и гражданите, подали неточни адреси, коригират адресите си в адресните карти и в отметката в паспортите. Корекция на адреси, откриване на нов или премахване на съществуващ адрес, се извършват от оторизираните органи служби ТСУ по райони. Картите впоследствие се предоставят на РДВР, където има назначен служител на общината, който въвежда в базата на Община Варна около 350 адресни регистрации дневно. По този начин се намалява времето за актуализация, както и въвеждането на неточни адреси вследствие на неточност в копията на адресната регистрация. Съгласувана е заповед на РДВР за издаване на адресни регистрации само по електронен път.
Трудности при реализирането:
Труден е моментът на убеждаване на директорите в РДВР за необходимостта от операцията. Препоръчително е да се работи с отговарящия за информационните системи на РДВР.
Трудност е уточняването на адреси двусмислени или със съвпадащи имена.
При наситеното строителство във Варна няма работеща система, която да избегне неточности в адресната регистрация във вилните зони, където няма регулация и адресите не са административни, а се базират на планоснимачни номера.
Друг проблем е, че служителят на Община Варна в РДВР бива обсебван със задачи, поставени му от началниците в "Адресна служба" на РДВР и работата му с въвеждането на адресните карти започва да изостава.
Резултати

От 1996 г., когато практиката е приложена, силно намалява броят грешно подадени адресни карти. Електронно въведеният начин на обработка и контрол води до уточнение на повечето от грешките на място. Координира се съвместна работа на две институции, които обслужват гражданите. Новата ситуация, когато полицията решава да се откаже от гражданската регистрация, не сварва общината неподготвена тя вече е изградила технологията на обработка. Договорът между Община Варна и РДВР от 1996 г. може да служи за модел в други общини в страната.
Иноватор: Любомир Димов
Дата на публикация: 22 юни 1999
Номинации: 5
Любомир Димов
Директор на Главна дирекция "Информационни системи и технологии"
Варна - 9000

Tel:052/60 32 76
Fax:052/22 34 86

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]