Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
Изграждане на Център за общинско развитие Милениум - Никопол
Център за общинско развитие Милениум - Никопол
Предистория
Център за общинско развитие Милениум Никопол е проект по Програма Дунавска инициатива на Фондацията за реформа в местното самоуправление и Американската агенция за международно развитие. Община Никопол подготви проект за създаване на Център за общинско развитие, чиято основна мисия е насърчаване на блогоприятна среда за предприемачество, оказване на консултантски услуги, предоставяне на информация и други дейности, насочени към икономическа стабилизация на региона.
Център за общинско развитие Милениум Никопол е проект по Програма Дунавска инициатива на Фондацията за реформа в местното самоуправление и Американската агенция за международно развитие. Община Никопол подготви проект за създаване на Център за общинско развитие, чиято основна мисия е насърчаване на блогоприятна среда за предприемачество, оказване на консултантски услуги, предоставяне на информация и други дейности, насочени към икономическа стабилизация на региона.
Практика
Никопол е представител на малките градове в България (с население между 4 и 10 хиляди души), в които един от основните проблеми е липсата на обособен център за услуги от различен характер. В средите на интелигенцията на града с 1800-годишна история, трудно настояще и неясно бъдеще и население с четири етнически общностни групи (българи, турци, власи и роми), от дълго време е била обмисляна идеята да се създаде подобен център за обслужване на гражданите. Поради факта, че Община Никопол е от малките общини със слаби темпове на икономическо развитие, хората, замислили тази идея, се спират на следното: да се изгради не Информационен център, а Център за общинско развитие.
Със създаването на Центъра се цели :
- да се запълни празнотата от липсата на неправителствена организация, която да издирва възможности за финансиране в сферата на икономиката, образованието, здравеопазването, социалните дейности, екологията, туризма и др.;
- да се подпомагат местните фирми в развитието на тяхната дейност;
- да се стимулира инициативата на гражданите за стартиране на собствен бизнес;
- промоция на Община Никопол и привличане на инвестиции;
- да се постигне по-голяма прозрачност в управлението на местните власти и да се засили гражданският контрол и участие в дейността им.
Това става възможно благодарение на широката гама от услуги, които извършва и предлага ЦОР Милениум - Никопол : комплексна помощ при стартиране на собствен бизнес, офис-услуги като копиране, разпечатване, набор на текст, писмени преводи, бизнес-кореспонденция, изработка на рекламни материали, информационни и консултантски услуги, установяване на контакти с партньори от страната и чужбина, електронна поща и Интернет.
Центърът има свой офис в сградата на читалище Напредък-1871 - гр. Никопол. Ръководен орган на сдружението е Управителният съвет, който се състои от 7 души на доброволни начала. Дейностите се осъществяват от изпълнителен директор и технически сътрудник, назначени след конкурс, при необходимост се търси помощ от външни консултанти или експерти.
Никопол е представител на малките градове в България (с население между 4 и 10 хиляди души), в които един от основните проблеми е липсата на обособен център за услуги от различен характер. В средите на интелигенцията на града с 1800-годишна история, трудно настояще и неясно бъдеще и население с четири етнически общностни групи (българи, турци, власи и роми), от дълго време е била обмисляна идеята да се създаде подобен център за обслужване на гражданите. Поради факта, че Община Никопол е от малките общини със слаби темпове на икономическо развитие, хората, замислили тази идея, се спират на следното: да се изгради не Информационен център, а Център за общинско развитие.
Със създаването на Центъра се цели :
- да се запълни празнотата от липсата на неправителствена организация, която да издирва възможности за финансиране в сферата на икономиката, образованието, здравеопазването, социалните дейности, екологията, туризма и др.;
- да се подпомагат местните фирми в развитието на тяхната дейност;
- да се стимулира инициативата на гражданите за стартиране на собствен бизнес;
- промоция на Община Никопол и привличане на инвестиции;
- да се постигне по-голяма прозрачност в управлението на местните власти и да се засили гражданският контрол и участие в дейността им.
Това става възможно благодарение на широката гама от услуги, които извършва и предлага ЦОР Милениум - Никопол : комплексна помощ при стартиране на собствен бизнес, офис-услуги като копиране, разпечатване, набор на текст, писмени преводи, бизнес-кореспонденция, изработка на рекламни материали, информационни и консултантски услуги, установяване на контакти с партньори от страната и чужбина, електронна поща и Интернет.
Центърът има свой офис в сградата на читалище Напредък-1871 - гр. Никопол. Ръководен орган на сдружението е Управителният съвет, който се състои от 7 души на доброволни начала. Дейностите се осъществяват от изпълнителен директор и технически сътрудник, назначени след конкурс, при необходимост се търси помощ от външни консултанти или експерти.
Резултати
За времето на своето съществуване от месец септември 2000 г. до днес Център за общинско развитие Милениум - Никопол е посетен от десетки граждани и представители на фирми и институции за ползване на предоставяните услуги. Любезният и отзивчив екип е подпомаган от общинската администрация. Надеждите за успешно развитие и съществуване на този център се свързват с три основни виждания :
- ЦОР отговаря на реалната нужда от дейностите, които извършва;
- Активна работа на Центъра с перспективни клиенти;
- Постоянен контакт с клиентите преди и след финансирането на проекта.
За времето на своето съществуване от месец септември 2000 г. до днес Център за общинско развитие Милениум - Никопол е посетен от десетки граждани и представители на фирми и институции за ползване на предоставяните услуги. Любезният и отзивчив екип е подпомаган от общинската администрация. Надеждите за успешно развитие и съществуване на този център се свързват с три основни виждания :
- ЦОР отговаря на реалната нужда от дейностите, които извършва;
- Активна работа на Центъра с перспективни клиенти;
- Постоянен контакт с клиентите преди и след финансирането на проекта.
[Номинирай]
назад