Общинският бюджет е основния финансов инструмент и документ на политиката на общината за разрешаване на текущи потребности и създаване на база за реализиране на дългосрочни цели. Чрез бюджета и управлението на извънбюджетните фондове, се реализират инициативи, водещи до постигане на стратегическите цели и визията на общината.
Бюджетът на Община Кубрат се разработва всяка година съгласно утвърдената от Министъра на финансите Единна бюджетна класификация, Закона за общинските бюджети, Закона за държавния бюджет и Постановлението за неговото изпълнение.
Новият подход на изготвяне и отчитане изпълнението на местния бюджет на приципа е-управление e реализиран в Община Кубрат чрез изградената и функционираща повече от 2 години Интранет информационната система Бюджет . Община Кубрат продължава да гради върху това свое приложение с увереността, че внедряването на принципа е-управление е ключ към по-ефективно и качествено управление на местно ниво и към по-голяма прозрачност в бюджетната политика на общината.Интранет информационната система Бюджет е разработена с помощта на съвременни информационни технологии като Microsoft WebDAV протокола / IIS ( WEB Distributed Authoring and Versioning / Internet Information Services ) , Active Server Pages ( ASP ) и Microsoft Office.
Базата й данни е структурирана под Microsoft Excel и се хоства на локалния Интранет сървър под Microsoft Windows Server Family. Всяка една от таблиците съдържа информация за отделна дейност като ИРО, Отбрана и сигурност, Образование, Здравеопазване, Социални дейности и др., съгласно Единния бюджетен класификатор.
Достъп до таблиците имат само системния администратор и специалистите, пряко отговорни за изготвянето и отчитането на местния бюджет. За осигуряване нивото на достъп до системата се ползва протокола WebDAV (IIS). Този протокол разширява възможностите на стандартния протокол HTTP / 1.1, като дава възможности за публикуване, защита и управление на данните през Интранет и Web. Дефинират се ясни и недвусмислени права на потребителите за достъп до системата, чрез добре изготвени правила за сигурност.
Информационната система се състои от два модула:
Модул Изготвяне и отчитане на бюджета
Включва алгоритми за изготвяне и отчитане на местния бюджет. Оторизиран достъп до модула имат само служителите, пряко отговорни за изготвянето и отчитането на бюджета. На всеки един от тях се задава права за въвеждане, модифициране и управление на данните в базата данни, чрез протокола WebDAV. В случая се ползва Microsoft Excel.
Модул Справки за текущото изпълнение на бюджета
Този модул е конструиран така че да позволи на всеки финанс o в специалист и ръководството, използващи страндартен браузър да достъпват до детайлни данни за изпълнението на местния бюджет. Тук се прилага технологията Active Server Pages /ASP/ , с помощта на която се прави заявка до базата данни и след получаването им генерира в Web формат / HTML / .
Следващата стъпка в развитието на системата е пускането в действие през 2006 год. на електронен обмен данни с някои кметства в общината.
Възможност за ефективен вътрешен контрол;
Децентрализация на отговорностите;
Добра база за ефективни управленски решения;
Web базиран интерфейс за справки за текущо изпълнение на бюджета;
Подобрено взаимодействие между структурните звена и отделните длъжности в общинската администрация и връзките с общинските дружества, в които общината има дялово участие;
Осигуряване на възможност за електронен обмен с някои кметства в общината с осигурен Интернет достъп .
Дата на публикация: 15 декември 2005
Номинации: 4
Бюлент Адемов
Директор на Дирекция "Aдминистративно - правно и информационно обслужване"
Кубрат - 7300
ул. Княз Борис I 1
Tel:0838 / 72020
Fax:0838 / 73205
http://www.kubrat.bg
[Номинирай]
назад