Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
Предистория
Два са факторите, които подтикват община Плевен да се заеме с международен маркетинг.
Първо, това е изменението на конюнктурата на вътрешния пазар и по-специално-икономическата стагнация в страната, която през последните години засегна с най-голяма острота инвестиционния процес. Това се отрази неблагоприятно върху производствено-стопанската дейност на повечето държавни и общински предприятия, свързани с проектирането, строителството и производството на строителни материали, което доведе до срив на производството и породи значителна безработица сред кадрите в отрасъла.
Второ, общинското ръководство прецени, че строителните фирми могат да бъдат въвлечени във външнотърговска дейност, поради възможностите, откриващи се за продукта им в други страни и по-специално на строителния пазар в Руската федерация.
През 1996 г. ръководството на Строителната камара и община Плевен чрез рамков договор обединяват усилията си за стимулиране на инвестиционната дейност, строителството и благоустройството на града. Свитият строителен пазар, ниската покупателна способност на гражданите и намалените инвестиции за ново строителство обаче не позволяват да се разгърне изцяло потенциала на строителните фирми. Ето защо те търсят реализация зад граница.
Два са факторите, които подтикват община Плевен да се заеме с международен маркетинг.
Първо, това е изменението на конюнктурата на вътрешния пазар и по-специално-икономическата стагнация в страната, която през последните години засегна с най-голяма острота инвестиционния процес. Това се отрази неблагоприятно върху производствено-стопанската дейност на повечето държавни и общински предприятия, свързани с проектирането, строителството и производството на строителни материали, което доведе до срив на производството и породи значителна безработица сред кадрите в отрасъла.
Второ, общинското ръководство прецени, че строителните фирми могат да бъдат въвлечени във външнотърговска дейност, поради възможностите, откриващи се за продукта им в други страни и по-специално на строителния пазар в Руската федерация.
През 1996 г. ръководството на Строителната камара и община Плевен чрез рамков договор обединяват усилията си за стимулиране на инвестиционната дейност, строителството и благоустройството на града. Свитият строителен пазар, ниската покупателна способност на гражданите и намалените инвестиции за ново строителство обаче не позволяват да се разгърне изцяло потенциала на строителните фирми. Ето защо те търсят реализация зад граница.
Практика
През 2001 година Общински съвет Плевен взема решение за създаване на консорциум с предмет на дейност строителство, който да обединява община Плевен, фирмите Паркстрой и Инжстрой и частни предприемачи от града. За управител на консорциума е избран К.Македонски заместник кмет на община Плевен, отговарящ за териториалното развитие. Целта на консорциума е излизане на руския строителен пазар и по-конкретно този на град Москва.
Изградените през последните 10 години на територията на града съвременни културно-битови, административни и жилищни сгради (за над 10 000 семейства), със своя облик и висококачествено изпълнение са една сигурна гаранция за възможностите и качеството на работа на плевенските строителни фирми.
Маркетинговите решения на общинското ръководство преминават през следните етапи:
1. Проучване маркетинговата среда на руския строителен пазар
2. Решение за целесъобразността за излизане на руски строителен пазар
3. Установяване на контакти със ръководството на град Москва
4. Решение за методите на излизане на този пазар
5. Решение за структурата на маркетинговия комплекс
Проучването на маркетинговата среда сочи, че руският потребител е положително настроен и оценява работата на строителните фирми от България като висококачествена и надеждна.
Въпреки известното охлаждане на отношенията между нашите две страни през последните години, политическо-правната среда за установяване на делови отношения се оценява като доброжелателна.
Прави се проучване относно ефективността на системата за подпомагане на чуждите компании на територията на Руската федерация от страна на правителството, както и на факторите, благоприятстващи (спъващи ) предприемаческата дейност.
Като цяло конюнктурата на руския (в частност Московския)строителен пазар се оценява като перспективна.
На тази основа се взема решение, че е целесъобразно да се излезе на руския строителен пазар. Общинското ръководство се заема със задачата да осъществи контакти с ръководството на град Москва и да сключи договор за побратимяване с Московския централен район като по този начин спомогне за осигуряването на бизнес-контакти на новосъздадения строителен консорциум.
През май 2001г. делегация от Москва, начело с Юрий Лужков посещава град Плевен и участва в международния бизнес-форум Инвестирайте в Плевен . На този форум се прави представяне на строителния консорциум, след което гостите разглеждат и построените от консорциума сгради, улици и паркове в града. В рамките на това посещение се подписва договор за сътрудничество с Централния административен окръг на град Москва, подписан от префекта на ЦАО Г. Дьогтев и кмета на гр. Плевен Н. Зеленогорски в 6 направления, като едно от най-важните е участието на плевенския строителен консорциум Плевен- 2001 в изграждането на обекти в новостроящия се район Куркино на гр.Москва, възлизащо на 50 000кв.м. жилищна площ.
Най-подходящия метод за излизане на руския строителен пазар е съвместната предприемаческа дейност.
Обединяването на усилията със руската страна като партньор цели създаването на съвместни производствени и маркетингови мощности. Такова съвместно предприятие е желателно както по икономически, така и по политически съображения. По този начин се улеснява достъпът на плевенските строителни фирми до руския строителен пазар.
В резултат на сключения договор за сътрудничество на 25 септември 2001г. в Московската регистрационна палата е регистрирано дружество с ограничена отговорност Консорциум Плевен-2001 МП , а през декември 2001г. дружеството получава Лиценз за строителство на сгради и съоръжения на територията на цялата Руска федерация. Благодарение на това съвместното българо-руско дружество вече е в състояние да участва в конкурсите за изграждане на обекти в Русия.
И накрая, решението за структурата на маркетинговия комплекс поставя въпроса в каква степен и по какъв начин строителния консорциум да приспособи маркетинговия си комплекс към местните условия в Русия. Решението е да бъде избрана стратегия за адаптиране на строителната продукция съобразно местните условия и предпочитания. По отношение на цената консорциумът възнамерява да постави по-ниски цени на строителния продукт, с цел да извоюва висок пазарен дял.
През 2001 година Общински съвет Плевен взема решение за създаване на консорциум с предмет на дейност строителство, който да обединява община Плевен, фирмите Паркстрой и Инжстрой и частни предприемачи от града. За управител на консорциума е избран К.Македонски заместник кмет на община Плевен, отговарящ за териториалното развитие. Целта на консорциума е излизане на руския строителен пазар и по-конкретно този на град Москва.
Изградените през последните 10 години на територията на града съвременни културно-битови, административни и жилищни сгради (за над 10 000 семейства), със своя облик и висококачествено изпълнение са една сигурна гаранция за възможностите и качеството на работа на плевенските строителни фирми.
Маркетинговите решения на общинското ръководство преминават през следните етапи:
1. Проучване маркетинговата среда на руския строителен пазар
2. Решение за целесъобразността за излизане на руски строителен пазар
3. Установяване на контакти със ръководството на град Москва
4. Решение за методите на излизане на този пазар
5. Решение за структурата на маркетинговия комплекс
Проучването на маркетинговата среда сочи, че руският потребител е положително настроен и оценява работата на строителните фирми от България като висококачествена и надеждна.
Въпреки известното охлаждане на отношенията между нашите две страни през последните години, политическо-правната среда за установяване на делови отношения се оценява като доброжелателна.
Прави се проучване относно ефективността на системата за подпомагане на чуждите компании на територията на Руската федерация от страна на правителството, както и на факторите, благоприятстващи (спъващи ) предприемаческата дейност.
Като цяло конюнктурата на руския (в частност Московския)строителен пазар се оценява като перспективна.
На тази основа се взема решение, че е целесъобразно да се излезе на руския строителен пазар. Общинското ръководство се заема със задачата да осъществи контакти с ръководството на град Москва и да сключи договор за побратимяване с Московския централен район като по този начин спомогне за осигуряването на бизнес-контакти на новосъздадения строителен консорциум.
През май 2001г. делегация от Москва, начело с Юрий Лужков посещава град Плевен и участва в международния бизнес-форум Инвестирайте в Плевен . На този форум се прави представяне на строителния консорциум, след което гостите разглеждат и построените от консорциума сгради, улици и паркове в града. В рамките на това посещение се подписва договор за сътрудничество с Централния административен окръг на град Москва, подписан от префекта на ЦАО Г. Дьогтев и кмета на гр. Плевен Н. Зеленогорски в 6 направления, като едно от най-важните е участието на плевенския строителен консорциум Плевен- 2001 в изграждането на обекти в новостроящия се район Куркино на гр.Москва, възлизащо на 50 000кв.м. жилищна площ.
Най-подходящия метод за излизане на руския строителен пазар е съвместната предприемаческа дейност.
Обединяването на усилията със руската страна като партньор цели създаването на съвместни производствени и маркетингови мощности. Такова съвместно предприятие е желателно както по икономически, така и по политически съображения. По този начин се улеснява достъпът на плевенските строителни фирми до руския строителен пазар.
В резултат на сключения договор за сътрудничество на 25 септември 2001г. в Московската регистрационна палата е регистрирано дружество с ограничена отговорност Консорциум Плевен-2001 МП , а през декември 2001г. дружеството получава Лиценз за строителство на сгради и съоръжения на територията на цялата Руска федерация. Благодарение на това съвместното българо-руско дружество вече е в състояние да участва в конкурсите за изграждане на обекти в Русия.
И накрая, решението за структурата на маркетинговия комплекс поставя въпроса в каква степен и по какъв начин строителния консорциум да приспособи маркетинговия си комплекс към местните условия в Русия. Решението е да бъде избрана стратегия за адаптиране на строителната продукция съобразно местните условия и предпочитания. По отношение на цената консорциумът възнамерява да постави по-ниски цени на строителния продукт, с цел да извоюва висок пазарен дял.
Резултати
Регистрирано дружество с ограничена отговорност Консорциум Плевен-2001 МП ;
Получен Лиценз за строителство на сгради и съоръжения на територията на цялата Руска федерация.
Подготовка на документация за участие в конкурсите за изграждане на обекти в Русия.
Тази практика може да бъде приложена от всички общини на територията на страната, които имат желание и възможности да подпомогнат местния бизнес да излезе на международния пазар.
Регистрирано дружество с ограничена отговорност Консорциум Плевен-2001 МП ;
Получен Лиценз за строителство на сгради и съоръжения на територията на цялата Руска федерация.
Подготовка на документация за участие в конкурсите за изграждане на обекти в Русия.
Тази практика може да бъде приложена от всички общини на територията на страната, които имат желание и възможности да подпомогнат местния бизнес да излезе на международния пазар.
Иноватор: Весела Йоткова
Дата на публикация: 31 март 2002
Номинации: 3
Весела Йоткова
Началник отдел Евроинтеграция и връзки с НПО
Плевен - 5800
пл. Възраждане 2
Tel:(064) 2 34 84
Fax:(064) 2 54 10
http://www.pleven.bg
Дата на публикация: 31 март 2002
Номинации: 3
Весела Йоткова
Началник отдел Евроинтеграция и връзки с НПО
Плевен - 5800
пл. Възраждане 2
Tel:(064) 2 34 84
Fax:(064) 2 54 10
http://www.pleven.bg
[Номинирай]
назад