Децата със специфични обучителни трудности са много и мястото им е в общообразователното училище, но децата в норма не са подготвени да общуват адекватно с тях. Децата с този модел възприятия (като дислексия, дисграфия, аутизъм, хиперактивност, дефицит на вниманието, деца със слухови и двигателни проблеми) не се отличават интелектуално от останалите и не трябва да бъдат третирани като непълноценни, увредени или болни. Българското образование трябва да разработи и прилага модели за взаимодействие между всички деца.
Посредством провеждането на нарочно и задълбочено изследване в областта на приобщаващото образование, проектът цели подпомагането на интеграцията на деца със СОП и деца без отклонения в развитието.
Предварителният анализ на ситуацията показва, необходимост от работа в две направления:
- Изграждане на ФАМИЛЕН ЦЕНТЪР за срещи и обучения на деца с нарушения и деца в норма;
- Внедряване на МОДЕЛ ЗА АЛТЕРНАТИВНО ПОДПОМАГАНЕ между децата, изграден на базови житейски компетентности.
Предлагаме модел на алтернативно взаимоподпомагане между самите деца, който се основава на работа по изграждане на базови житейски компетентности, с наблюдението и подкрепата от специалисти и доброволци, за да се изградят и моделират потребностите и компетентностите според характерните нужди и особености на всяко дете.
Промяна в нагласите на децата и повишаване на уменията им за взаимопомощ, самопомощ и солидарност.
В края на проекта имаме две групи за взаимопомощ и самопомощ. Децата в норма усвоят умения за полагане грижи за децата с нарушения. В резултат се намалява нивото на стрес и тревожност на децата с нарушения, повишава се самочувствието им, а децата в норма да намират и коригират собствените си представи и реакции по различни житейски казуси.
С дейностите за подкрепа на децата, като трайна желана промяна целим подобрено самочувствие и активност,и подобрено взаимодействие между тях.
Проектът ще повиши и капацитета ни за предоставяне на социални услуги за деца.
http://www.metatronfoundation.com/life-competencies/
[Номинирай]
назад