Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
Предистория
Основната цел на проекта е да се повишат уменията за ползване на български език
чрез различни форми и образователни подходи.
Партньор: СУ „Васил Левски“ – гр. Малко Търново.
Целева група на проекта са 26 бр. ученици от 4 клас на СОУ „Васил Левски“ – гр. Малко
Търново, на възраст 9 – 11 години, от които 24 са от ромски произход.
Основната цел на проекта е да се повишат уменията за ползване на български език
чрез различни форми и образователни подходи.
Партньор: СУ „Васил Левски“ – гр. Малко Търново.
Целева група на проекта са 26 бр. ученици от 4 клас на СОУ „Васил Левски“ – гр. Малко
Търново, на възраст 9 – 11 години, от които 24 са от ромски произход.
Практика
- Проведени са две информационни срещи – начална и заключителна;
- Създаден е клуб „Вече сме читатели“ за усъвършенстване на четивната техника
на децата и веднъж седмично с децата са провеждани литературни четения,
съобразно годишнини на детски писатели; участие в Национален маратон на
четенето; подготвена тематична програма за Деня на будителите;
- Реализиран е курс по начална компютърна грамотност за децата, в рамките на
който библиотекарите ги обучават за работа с MS Word, Excell и подготовка на
презентации; създадена е фейсбук страница на библиотеката, а децата са
обучени да оформят и качват снимки от дейностите по проекта;
- Създадено е ателие „Сръчко“ - изработени са сувенири, мартеници, картички и
книгоразделители;
- Коледен спектакъл и Пролетен карнавал на приказните герои – чрез заучаване
на роли по сценарий децата бяха герои на голямата сцена;
- Възстановка на традиции и обичаи - участниците са обучени и са взели участие
във възстановката на традиционни странджански обичаи; закупени са тениски с
името на проекта, детски книжки и карнавални костюми.
- Проведени са две информационни срещи – начална и заключителна;
- Създаден е клуб „Вече сме читатели“ за усъвършенстване на четивната техника
на децата и веднъж седмично с децата са провеждани литературни четения,
съобразно годишнини на детски писатели; участие в Национален маратон на
четенето; подготвена тематична програма за Деня на будителите;
- Реализиран е курс по начална компютърна грамотност за децата, в рамките на
който библиотекарите ги обучават за работа с MS Word, Excell и подготовка на
презентации; създадена е фейсбук страница на библиотеката, а децата са
обучени да оформят и качват снимки от дейностите по проекта;
- Създадено е ателие „Сръчко“ - изработени са сувенири, мартеници, картички и
книгоразделители;
- Коледен спектакъл и Пролетен карнавал на приказните герои – чрез заучаване
на роли по сценарий децата бяха герои на голямата сцена;
- Възстановка на традиции и обичаи - участниците са обучени и са взели участие
във възстановката на традиционни странджански обичаи; закупени са тениски с
името на проекта, детски книжки и карнавални костюми.
Резултати
Подобрено е владеенето на български език от ромските ученици; повишен е успехът
и самочувствието на учениците; придобити са знания, които да имат реално
въздействие върху подобряване на образователното им равнище; повишено е
доверието на ромската общност в институциите; установен е по-добър контакт между
родителите, училището и читалището; развит е родителски капацитет.
Библиотеката затвърди своето място в местната общност, привлече родителите на
децата, граждани, институции и медии от гр. Малко Търново; чрез въвеждането на
допълнителни занимания за децата от ромски произход и техните родители в
библиотеката, се създадоха условия за пълноценната им образователна и социо –
културна интеграция.
Подобрено е владеенето на български език от ромските ученици; повишен е успехът
и самочувствието на учениците; придобити са знания, които да имат реално
въздействие върху подобряване на образователното им равнище; повишено е
доверието на ромската общност в институциите; установен е по-добър контакт между
родителите, училището и читалището; развит е родителски капацитет.
Библиотеката затвърди своето място в местната общност, привлече родителите на
децата, граждани, институции и медии от гр. Малко Търново; чрез въвеждането на
допълнителни занимания за децата от ромски произход и техните родители в
библиотеката, се създадоха условия за пълноценната им образователна и социо –
културна интеграция.
[Номинирай]
назад