Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
Предистория
В Сливен съществуват 35 спортни клуба, които подготвят състезатели по различни видове спорт. С най-значими постижения са клубовете по вдигане на тежести, бокс, борба и джудо. Сливенската спортна школа е добре позната по света с имената на Нураир Нурикян, Севдалин Минчев, Тончо Тончев, Димитър Щилиянов, Михо Дуков и много други спортисти, донесли олимпийски медали за България. Това дава основание на общинското ръководство да инвестира повече от 120 000 лева за ремонт и модернизиране на тренировъчните зали по четирите основни видове спорт, които в последствие са одобрени от председателите на съответните български федерации, БОК и Министерството на спорта и включени в програмата на Българо-гръцкия олимпийски център за приемане на чуждестранни състезатели при тяхната подготовка за участие в Олимпийските игри в Атина през 2004 г. Залите са представени и на всички експерти по спорта на балканските страни, които посещават Сливен и са приети от кмета Иван Славов.
В Сливен съществуват 35 спортни клуба, които подготвят състезатели по различни видове спорт. С най-значими постижения са клубовете по вдигане на тежести, бокс, борба и джудо. Сливенската спортна школа е добре позната по света с имената на Нураир Нурикян, Севдалин Минчев, Тончо Тончев, Димитър Щилиянов, Михо Дуков и много други спортисти, донесли олимпийски медали за България. Това дава основание на общинското ръководство да инвестира повече от 120 000 лева за ремонт и модернизиране на тренировъчните зали по четирите основни видове спорт, които в последствие са одобрени от председателите на съответните български федерации, БОК и Министерството на спорта и включени в програмата на Българо-гръцкия олимпийски център за приемане на чуждестранни състезатели при тяхната подготовка за участие в Олимпийските игри в Атина през 2004 г. Залите са представени и на всички експерти по спорта на балканските страни, които посещават Сливен и са приети от кмета Иван Славов.
Практика
Рекламната кампания обхваща период от почти две години и се очаква да приключи в края на 2003 г. Конкуренцията между спортните бази в страната е голяма, но това амбицира екипа по кампанията, оглавяван от заместник кмета на Община Сливен инж. Дойчо Дойчев, в чийто ресор е спортът. В работата участват специалисти от отделите "Екология и спорт и Международни дейности и общинското дружество Инвест комплекс , което стопанисва спортната база.
Кампанията преминава през следните фази:
1. Издаване в началото на 2002 г. на брошура на български език за всички спортни зали в Сливен. Тя е разпространена сред деятели и експерти по спорта, спортни федерации, БОК и подходящи организации. 2. Във втората фаза на кампанията усилията на работния екип се съсредоточават върху одобрените зали по бокс, борба, вдигане на тежестни и джудо. Кметът на Община Сливен Иван Славов подготвя писмо, с което той обърща внимание на чуждите дипломати в България върху възможностите на Сливен за предолимпийска подготовка на техните национални отбори. Те проявяват интерес, от който последва издаване на компакт диск с повече подробности за предложението. Компакт дискът е разработен на български и на английски език и съдържа информация в следните направления:
2.1. Георграфски данни за Сливен като местонахождение, климат, съпоставителни температурни таблици за Сливен и Атина, екологични фактори, транспортни връзки с олимпийските градове и др.
2.2. Спортни зали с техните конкретни параметри като местонахождение, площ, съоръжения за допълнителна подготовка, сауни, фитнес зали, възстановителни центрове, центрове по спортна медицина. Всяка една от залите се представя от видни сливенски спортисти, носители на медали от Олимпийски игри и световни първенства.
2.3. Хотелска база и ресторанти, тъй като настаняването и храненето на спортистите са от особена важност при тяхната подготовка за състезания. БОК и националните федерации на всички балкански страни извършват проверка и на хотелите в града с оглед условията в тях и готовността им да посрещнат чуждестранни спортисти. Одобрени са пет хотела, които са представени с кратка информация и координати за повече подробности. След издаването на диска е изработена уеб-страница, съдържаща информацията от диска. Открит е и специален електронен адрес за водене на кореспонденцията по предолимпийската подготовка. До края на месец ноември ще бъде дадена пресконференция за журналисти от централни и местни медии за представяне на компакт диска и отчитане на резултатите от едногодишната рекламна кампания. На пресконференцията ще бъдат поканени ръководствата на четирите спортни клуба за предолимпийска подготовка, хотелиерите и хората, ангажирани с рекламната кампания.
Рекламната кампания обхваща период от почти две години и се очаква да приключи в края на 2003 г. Конкуренцията между спортните бази в страната е голяма, но това амбицира екипа по кампанията, оглавяван от заместник кмета на Община Сливен инж. Дойчо Дойчев, в чийто ресор е спортът. В работата участват специалисти от отделите "Екология и спорт и Международни дейности и общинското дружество Инвест комплекс , което стопанисва спортната база.
Кампанията преминава през следните фази:
1. Издаване в началото на 2002 г. на брошура на български език за всички спортни зали в Сливен. Тя е разпространена сред деятели и експерти по спорта, спортни федерации, БОК и подходящи организации. 2. Във втората фаза на кампанията усилията на работния екип се съсредоточават върху одобрените зали по бокс, борба, вдигане на тежестни и джудо. Кметът на Община Сливен Иван Славов подготвя писмо, с което той обърща внимание на чуждите дипломати в България върху възможностите на Сливен за предолимпийска подготовка на техните национални отбори. Те проявяват интерес, от който последва издаване на компакт диск с повече подробности за предложението. Компакт дискът е разработен на български и на английски език и съдържа информация в следните направления:
2.1. Георграфски данни за Сливен като местонахождение, климат, съпоставителни температурни таблици за Сливен и Атина, екологични фактори, транспортни връзки с олимпийските градове и др.
2.2. Спортни зали с техните конкретни параметри като местонахождение, площ, съоръжения за допълнителна подготовка, сауни, фитнес зали, възстановителни центрове, центрове по спортна медицина. Всяка една от залите се представя от видни сливенски спортисти, носители на медали от Олимпийски игри и световни първенства.
2.3. Хотелска база и ресторанти, тъй като настаняването и храненето на спортистите са от особена важност при тяхната подготовка за състезания. БОК и националните федерации на всички балкански страни извършват проверка и на хотелите в града с оглед условията в тях и готовността им да посрещнат чуждестранни спортисти. Одобрени са пет хотела, които са представени с кратка информация и координати за повече подробности. След издаването на диска е изработена уеб-страница, съдържаща информацията от диска. Открит е и специален електронен адрес за водене на кореспонденцията по предолимпийската подготовка. До края на месец ноември ще бъде дадена пресконференция за журналисти от централни и местни медии за представяне на компакт диска и отчитане на резултатите от едногодишната рекламна кампания. На пресконференцията ще бъдат поканени ръководствата на четирите спортни клуба за предолимпийска подготовка, хотелиерите и хората, ангажирани с рекламната кампания.
Резултати
В момента кампанията се подготвя за фаза комуникации . Чрез Интернет са намерени електронните адреси на близо 500 национални спортни федерации, асоциации и други организации, на които ще бъде изпратено уведомително писмо за възможностите на сливенските спортни зали, и които ще бъдат поканени да проведат аклиматизацията на своите отбори в нашия град.
- Подготвя се издаването на втора брошура на български и на английски език с най-важните данни за климата в Сливен, за спортните бази и хотели.
- Макар че до края на рекламната кампания остава още една цяла година, ние се надяваме тя да доведе до положителни резултати и привличането на голям брой чуждестранни състезатели, които да тренират в Сливен при подготовката си за участие в Олимпийските игри в Атина през 2004 година.
В момента кампанията се подготвя за фаза комуникации . Чрез Интернет са намерени електронните адреси на близо 500 национални спортни федерации, асоциации и други организации, на които ще бъде изпратено уведомително писмо за възможностите на сливенските спортни зали, и които ще бъдат поканени да проведат аклиматизацията на своите отбори в нашия град.
- Подготвя се издаването на втора брошура на български и на английски език с най-важните данни за климата в Сливен, за спортните бази и хотели.
- Макар че до края на рекламната кампания остава още една цяла година, ние се надяваме тя да доведе до положителни резултати и привличането на голям брой чуждестранни състезатели, които да тренират в Сливен при подготовката си за участие в Олимпийските игри в Атина през 2004 година.
Иноватор: Петър Русев
Дата на публикация: 19 ноември 2002
Номинации: 20
Петър Русев
Eксперт по спорта
Сливен - 8800
бул. Цар Освободител 1
Tel:(044) 25 221, 22 116
Fax:(044) 662 350
http://www.greece2004.sliven.info
Дата на публикация: 19 ноември 2002
Номинации: 20
Петър Русев
Eксперт по спорта
Сливен - 8800
бул. Цар Освободител 1
Tel:(044) 25 221, 22 116
Fax:(044) 662 350
http://www.greece2004.sliven.info
[Номинирай]
назад