Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

Изработването на маркетингов профил/стратегия на Община Русе е въпрос, който интересува от дълго време общинското ръководство. Проучен е опитът на Община Благоевград. Ето защо предложението на Фондацията за реформа в местното самоупрвление Община Русе да бъде една от двете пилотни общини, чиито маркетингови кампании да бъдат финансирани от ФРМС и ААМР в рамките на Програма Дунавска инициатива е посрещнато със задоволство от факта, че тази идея на Общината намира подкрепа и възможност за реализация.
Практика

В края на месец февруари 2001 година представители на Община Русе, заедно с колеги от Община Монтана, участват в работна среща-семинар на тема Разработване на маркетингова стратегия , организиран от ФРМС с основен лектор Браян Макгауън, мениджър в отдел Икономическо развитие и привличане на инвестиции в гр. Онтарио, Лос Анджелис, САЩ. Последва работно посещение в гр. Русе, където са проведени поредици от срещи, на които американският консултант си изяснява традициите и възможностите за развитие на Община Русе. В разговори с представители на бизнес средите са отбелязани предимствата и препятствията за чуждестранните инвестиции.

В процеса на работа се открояват атрактивните послания, които дават предимства на Община Русе:
- лесен достъп до пазари;
- наличие на Свободна безмитна зона;
- добре развита инфраструктура;
- свободна, евтина и квалифицирана работна ръка;
- приятелски настроена към бизнеса местна власт;
- превъзходна образователна система;
- отлични условия за труд и почивка.

В същото време не са премълчани и пречките за развитие на бизнеса: блокирано корабоплаване; неработещо летище; липсата на данъчна уредба, която да мотивира чуждестранните инвеститори.

Следваща стъпка в разработването на маркетинговия профил е определяне на приоритетите за развитие на общината и региона. След консултации с представители на водещите отрасли и оценката на възможностите, които дава изградената вече инфраструктура, се стига до общото мнение приоритети да бъдат развитието на Свободната безмитна зона, преработващата промишленост, и Русе като транспортен център.

Изградената работна група в Община Русе събира, обработва и анализира голямо количество информация, и провежда многобройни срещи. В разработения маркетингов профил освен възможностите на общината намира място информация за финансовия ресурс, за водещи бизнеси в града и общината, за начина на живот с важни елементи като медицинско обслужване, възможности за спорт, отдих, култура и др.

Всички рекламни материали са разработени с компетентната консултантска помощ на екипа на Програма Дунавска инициатива на ФРМС.
Резултати

Готовият рекламен пакет материали съдържа многоцветен рекламен каталог, брошура, 6 броя дипляни, компакт диск и рекламна папка. Няколко месеца преди това във водещи европейски икономически издания е направен рекламен анонс на Общината.

Предстои да бъде обновена уеб-страницата на общината, като в нея бъде прибавена актуалната икономическа информация, събрана за маркетинговия профил. Екипът ще влезе в контакт с водещи европейски и американски фирми. Чрез предоставения им пакет рекламни материали Община Русе ще се постарае да ги убеди, че Република България е отворена за бизнес; и град Русе с пълно право ще защити логото на стратегията мост към три континента.
Иноватор: Татяна Георгиева
Дата на публикация: 31 март 2002
Номинации: 19
Татяна Георгиева
Секретар на Община Русе
Русе - 7000

Tel:(082) 822 384
Fax:(082) 822 383
http://www.rousse.bg

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]