Информационните кампании, съпътстващи евроинтеграцията на България, трудно достигат до жителите на малките населени места, възрастните хора, хората с ограничени финансови възможности. Това породи необходимостта от достъпен информационен канал за тези социални групи, и така се роди идеята за Евротелефон .
Евротелефонът е създаден в резултат на реализирания в партньорство с Община Сливен проект Сливен - европейски перспективи и предизвикателства , в рамките на Комуникационната стратегия на Република България за присъединяване към Европейския съюз. Телефонът е открит в началото на 2005 г. и ежедневно своите запитвания отправят 5-6 души.
На телефон и факс 044/ 622 141 жителите на Община Сливен могат денонощно да задават своите въпроси и да получават навременни отговори.
Хората, особено в малките населени места, нямат достъп до вече публикуваната информация за ЕС, а и изпитват затруднения да намерят нужната им информация. Евротелефонът идва, за да откликне на тази нужда - Позвънете и ще ви кажем къде да търсите . Евротелефонът е открит денонощно, като през неработните часове е създадена възможност за автоматично включване на факс, който да приема въпросите.
Младите хора се интересуват най-вече от информация относно възможностите и условията за следване в страните членки на ЕС, въпросите на представителите на бизнеса и на МСП касаят най-вече възможностите за финансиране по европейски програми, много хора се обаждат с въпроси относно условията за пътуване и изискванията на граничните власти на различни европейски страни към пътуващите зад граница българи.
Множество запитвания има от жители на селата в общината: Шивачево, Кермен и др.
Откритият Евротелефон създава удобство за гражданите от региона, които да могат да задават своите въпроси, както и да получат нужната им консултация относно всичко свързано с ЕС. Препоръчително е във всички общини да бъде създаден такъв Евротелефон за максимално улеснение на гражданите.
[Номинирай]
назад