Още от своето учредяване през 1992 г. Асоциацията на Българските Черноморски Общини разработи програма за предоставяне на различни видове услуги на общините-членки. Ръководейки се от мисията и стратегическите си цели, а именно да изгражда ефективно и силно местно самоуправление в Черноморския регион; да насърчава гражданското участие в процеса на вземане на решения на местно ниво и да участва в разрешаването на проблеми касаещи икономическото, екологичното и социалното развитие на региона, Асоциацията винаги се е стремяла да предлага качествени и навременни услуги, съобразени с нуждите на членовете.
В резултат на целенасочената си политика за качествено обслужване на интересите на общините-членки и с доказания си експертен опит и капацитет в реализацията на проекти, АБЧО стана привлекателна организация за много национални и международни партньори. В резултат организацията създаде трайни партньорства с над 100 международни и национални организации и участва в реализацията на над 30 международни проекта, между които е и проекта “ИдеКва”.
Провокирана от пазарното търсене и изискванията на общините-членки и на международните партньори в рамките на проекта “ИдеКва” Асоциацията разработи и внедри Система за управление на качеството.
Сертифицирането по международния стандарт за качество ISO 9001:2000 бе извършено в рамките на Проект “ИдеКва – Укрепване на регионалната идентичност на туристическите региони от Балтийско до Егейско море”, по който АБЧО е партньор. Процесът на сертифициране премина през следните стъпки:
1. Посещение на представител на одиторската компания в офиса на Асоциацията.
2. Провеждане на интервюто с екипа на Асоциацията с цел оценка на дейността на организацията.
3. Преглед на съществуващите до момента правила, процедури и практики за предоставяне на услуги от организацията.
4. Определяне на “Представител по качеството” от членовете на екипа на АБЧО.
5. Работна среща за представяне на практиките и стандартите за качество на управление съгласно международния стандарт.
6. Изготвяне на вътрешни правила и процедури за предоставяне на услуги в съответствие с изискванията на стандарта и съобразно дейността на АБЧО с помощта на представител на одиторската компания.
7. Разработване на "Ръковоство по управление на качеството" на АБЧО с помощта на представител на одиторската компания.
8. Сертифициране, което включва посещение на лицензиран одитор, оглед на работната среда, интервюта с екипа на организацията, преглед на изготвените правила и процедури и разработеното ръководство и оценка на извършената работа.
- Създадена бе вътрешна система от правила и процедури за качествено и ефективно управление и изпълнение на дейностите от АБЧО
- АБЧО бе сертифицирана според изискванията на стандарт ISO 9001:2000 от лицензирана одиторска компания в Германия и внедряване на система за управление на качеството в следните категории дейности:
◊ Разработване и управление на проекти;
◊ Предоставяне на обучения и техническа помощ;
◊ Разработване на база данни;
◊ Съвместни инициативи;
Сертификатът бе получен от CERTQUA - Немско дружество за търговия и индустрия е валиден до март 2009 година.
Като резултат АБЧО доказа, че е организация, която залага на предоставянето на качествени услуги и се утвърди като един ефективен и надежден международен партньор работещ за устойчивото развитие на Черноморския регион и за укрепването на местното самоуправление.
Контактна информация
Асоциация на Българските Черноморски Общини
Гр. Варна, ул.”Преслав”4, П.К. 161
Тел./Факс: 052 600 266
Ел.поща: [email protected] , Интернет страница: www.ubbsla.org
Лице за контакти: Марияна Кънчева, Изпълнителен Директор
[Номинирай]
назад